Søkemotoroptimalisering (SEO)

Google er vår viktigste informasjonskilde, og det er viktig at innholdet ditt vises når kunden søker etter tjenestene eller produktene dine, med andre ord betyr å gjøre nettsidene bedre for rangering av søkemotorer. Men, hva er de viktigste SEO-rangeringsfaktorene?

Hva er de viktigste SEO rangerings-faktorene?

Nettstedsstruktur er et viktig aspekt av SEO-strategien din. Et nettsted består ofte av innhold av en rekke emner som er relatert til, presentert på innlegg og sider. Nettstedsstruktur omhandler hvordan dette innholdet er gruppert, koblet og presentert for besøkende. Hvis du strukturerer nettstedet ditt godt, vil det dra nytte av dette; brukere vil finne veien enklere, og Google kan indeksere nettadressene dine bedre. Strukturen på nettstedet ditt viser Google hvilke sider på nettstedet ditt som er viktigst. Dette betyr at du kan påvirke hvilke artikler som vil rangere høyest i søkemotorene med nettstedets struktur. Så, bedre gjør det riktig! Det er også en veldig praktisk del av SEO-strategien din.

Prosessen med å gjøre hjemmesiden din eller en bestemt side på nettstedet mer attraktiv for søkemotorer og brukere kalles innholdsoptimalisering. Mens søkemotorer bruker en rekke faktorer for å rangere nettsteder og sider, er det med tanke på SEO-innhold fokusert på å lage innhold ved å bruke spesifikke, målrettede ord eller uttrykk, kalt nøkkelord eller søkeordsetninger, for å hjelpe søkemotorer med å finne og rangere nettsiden.

Mobilvennlighet er en annen viktig SEO-rangeringsfaktor. Flere bruker mobile enheter enn stasjonære maskiner for å få tilgang til nettet, og det er en av grunnene til at det har skjedd endringer i hvordan Google rangerer søkeresultatene. Mobilvennlighet er ikke lenger et alternativ, det har blitt en nødvendighet. I dag er mer enn 85% av nettsteder på nettet mobilvennlige, noe som er viktig for SEO. Så som merkevare, prøv å tenke utover mobilvennlighet og fokusere på å være mobil først på alle måter.

Nettstedets hastighet er en annen rangeringsfaktor som fortsetter å være betydelig. Hvordan kan du forvente å gi de besøkende en god brukeropplevelse hvis nettstedet ditt går tregt? Sidehastighet er en faktor som definitivt finner plass i Googles rangeringsalgoritme. Søkemotoren har gjort det klart at fra og med juli 2018 vil den betrakte sidehastighet som en rangeringsfaktor når det gjelder mobilsøk.

Teknisk SEO refererer til prosessen med å optimalisere nettstedet ditt for gjennomsøkings- og indekseringsfasen. Med teknisk kan du hjelpe søkemotorer med å få tilgang til, gjennomgå, tolke og indeksere nettstedet ditt uten problemer. Det kalles “teknisk” fordi det ikke har noe med selve innholdet på nettstedet eller med promotering av nettsteder å gjøre. Hovedmålet med teknisk er å optimalisere infrastrukturen til et nettsted.

SEO - Søkemotoroptimalisering
SEO by pagelook

Organisk søk

Den siste delen av skjermdumpen er de organiske søkeresultatene. Dette er den delen som enhver bedrift ønsker å rangere med sine spesifikke eller ønskede nøkkelord for sine tjenester eller produkter. Hvis de viktigste SEO-rangeringsfaktorene er tatt seriøst i betraktning mens du bygger nettstedet av SEO-spesialistene - analytikere, er det tid om din virksomhets nettsted å rangere blant de første google-søkeresultatene til søkeordene til produktene eller tjenestene dine.

Hvor SEO-arbeidet vises

Nedenfor er et skjermbilde der vi har søkt på ordet “web design byrå”. Som du ser har vi delt den inn i forskjellige seksjoner slik at den kan være mer forståelig.

Nøkkelord eller nøkkelord

Den første delen er samtaleord eller nøkkelordsseksjon. Den besøkende søker med nøkkelordet “web design byrå”, og Google gir følgende søkeresultater.

Betalte søkekampanjer

Den andre delen kalles betalte søkeresultater der selskaper har betalt for og er merket “Annonse”. Selv i de betalte søkekampanjene spiller SEO og en viktig rolle for å oppnå den ønskede virksomhetens mål. Hvis du vil lære mer om de betalte søkekampanjene, klikker du på lenken.

Google Steder

Den tredje delen kalles lokale kartsøkeresultater eller Google Places, som er Googles oppføring for søkeresultater for lokale bedrifter. Google Steder vises helt øverst etter betalte søkeresultater for Googles søkeresultater når en bruker leter etter lokal informasjon. Det fungerer ved å vise beliggenheten til bedrifter som har registrert seg på Google Steder og er relevante for brukernes søk på et lite kart.

Organisk søk

Den siste delen av skjermdumpen er de organiske søkeresultatene. Dette er den delen som enhver bedrift ønsker å rangere med sine spesifikke eller ønskede nøkkelord for sine tjenester eller produkter. Hvis de viktigste SEO-rangeringsfaktorene er tatt seriøst i betraktning mens du bygger nettstedet av SEO-spesialistene - analytikere, er det tid om din virksomhets nettsted å rangere blant de første google-søkeresultatene til søkeordene til produktene eller tjenestene dine.

En nettside uten SEO optimalisering er som en butikk uten salgsvindu.

Flere tjenester

Fortell oss sykdommen på nettstedet, og vi vil kurere den så snart som mulig😉